ACTIVITAT 1

Nom de l’activitat: Cerquem obres d’art a Nova York !

Nivell : Cicle inicial d'educació primària.

Material: Per fer aquesta activitat necessitareu connexió a Internet.

Contingut: L’activitat consisteix en fer una visita virtual a dos dels museus més importants de Nova York i trobar varies obres d’art concretes dels museus escollits: MET (The Metropolitan Museum of Art) i  MOMA (The Museum of Modern Art).

  • Primera part de l’activitat: En aquesta part, us propososem 3 obres d’art del MET (The Metropolitan Museum of Art) i un plànol del museu. Es tracte que busqueu en el plànol on estan aquestes obres d’art i que les encercleu. Les obres d’art que heu de cercar son les següents:







El mapa el trobareu aquí

  • Segona part de l’activitat: En aquesta part, us propososem que entreu a la pàgina oficial del museu MOMA (The Museum of Modern Art) i que busqueu 3 obres de 3 autors molt coneguts que es troben en aquest museu. Un cop hageu trobat una obra de cada autor, cal que obriu un document word i poseu la foto, el nom i l’any de cada obra d’art escollida. Els autors que heu de buscar són : Joan miró, Salvador Dalí i  Pablo Picasso.

Objectius de l'activitat
  • Aprendre a navegar per Internet amb l’objectiu clar de trobar una informació determinada.
  • Utilitzar l’ordinador de forma responsable. 
  • Valorar els beneficis personals i socials de les TIC.
  • Mostrar interès per la recerca d’informació.
  • Valorar la riquesa cultural d’un poble, d’una ciutat o d’un país. 
  • Aprendre a explorar el passat i valorar-lo.


Metodologia: El professor/a, abans ha de visitar virtualment amb els seus alumnes els museus. Les visites s’han de fer separadament i amb un objectiu clar: trobar una escultura, veure un quadre determinat, etc.


Avaluació: Els objectius d'aquesta activitat es poden dividir en dos grans apartats: 
  • Objectius de la Competència bàsica en les TIC
  • Objectius de l’àrea de Coneixement del medi social i cultural
L'avaluació haurà d'anar en consonància amb els dos apartats, per tant, serà necessari avaluar el grau de coneixement que tenen els alumnes per utilitzar les TIC com també caldrà analitzar i avaluar el grau de coneixement que tenen sobre la cultura.