Nom de l’activitat: Coneixem “High Line”
Introducció: High Line és un parc públic construït sobre una estructura ferroviària. Té una longitud de 1,45 quilòmetres i es troba al West Side de Manhattan.
El paisatge de High Line va ser dissenyat per James Corner Field Operations, amb la col·laboració de Diller Scofidio + Renfro.
Les vies es van construir als anys 30, amb l'objectiu de que el tren que hi circulava permetés transportar mercaderies, generalment perilloses. L'últim tren, va passar al 1980 i després ja es va tancar.
Van passar alguns anys i finalment, degut al deteriorament que existia, hi van construir el parc.Material: Per fer aquesta activitat necessitareu connexió a Internet i els fulls amb les preguntes.
Contingut: El/la professor/a introduirà el tema a partir d'un vídeo que es presentarà als alumnes sobre com ha canviat High Line al llarg dels temps*. Desprès del visionat, es plantejaran una sèrie de preguntes als alumnes i ells, mitjançant la reflexió i els coneixements adquirits, hauran de respondre-les.
Per acabar, es posarà en comú a la resta de la classe.
*El vídeo és amb anglès, per tant, és necessari que el professor els hi expliqui durant el transcurs del vídeo, el procés de construcció del High Line, tanmateix com els canvis més rellevants.
Per a més informació: http://www.thehighline.org/
Per a més informació: http://www.thehighline.org/
Objectius de l'activitat:
· Aprendre a expressar-se oralment.
· Fomentar una educació per al desenvolupament sostenible.
· Valorar els beneficis personals i socials de les TIC.
· Aprendre a ser crítics i coherents.
· Valorar la riquesa cultural d’un poble, d’una ciutat o d’un país.
· Aprendre a explorar el passat i valorar-lo.
Metodologia: Seria convenient que el/la professor/a expliqués la importància d'un desenvolupament sostenible com també, relacionés aquesta activitat amb l'apartat de futurs possibles (creació d'espais en parcs).
Avaluació: Els objectius d'aquesta activitat es poden dividir en dos grans apartats:
· Objectius de la Competència bàsica en les TIC
· Objectius de l’àrea de Coneixement del medi social i cultural
L'avaluació haurà d'anar en consonància amb els dos apartats, per tant, serà necessari avaluar el grau de coneixement que tenen els alumnes per utilitzar les TIC com també caldrà analitzar i avaluar el grau de coneixement que tenen sobre la cultura.